phototont

painkillers could be useful.

Kategori: Allt annat.

För att summera tävlingen i Skeå, men några ord:

 

smärta på minst 4 olika sätt, blåmärke, Pokerface, dans, personliga rekord

 

För att berätta lite om loppen och dessa andra ord som står där.

 

100 ryggsim – jag vet verkligen inte vad fan jag höll på med. Missade 2 av 3 vändningar och gjorde min allra sämsta målgång ever därav smärta 1 och blåmärket.

 

1500 fritt – Ja, vart ska jag börja? Nej så dåligt var det inte. Det var bra, nästan. Simmade första hundra alldeles för fort för att kunna hålla samma fart dom resterande 14 hundringarna. Kände för första gången riktig jävla smärta i lungorna, när jag hade 500 ynkliga meter kvar. Därav smärta 2. Som den ”gnet” (riktigt envis simmare – typ) kunde jag inte avbryta, det går emot mina.. eh.. principer (?)

 

Prisutdelning 1500 fritt – DOM SPELADE LADY GAGA! På MIN inmarsch, till MITT guld. Fan vad bra allt kändes då. Jag log. Jag var så glad som jag nog inte varit på hela tävlingen. Dom spelade Pokerface på min väg till översta pallplatsen.

 

Lite överallt, hela tiden – Jag, Märta och Cissi dansade lite här och var, speciellt till Single Ladies. Den låten, den dansen. Eller ja, mest den såkallade gången hon gör. Det var tävlingens låt. (Pokerface var min låt)

 

Personliga rekord – 50 fritt och 100 medley, personliga rekord. Skönt. Så länge och så hårt jag jagat ett pers på 50 fritt. Äntligen. Ett år senare - samma ort, samma badhus och samma tävling.

 

100 bröst – där kom syran. Den hatälskade syran. I armarna. Jag orkade inte ta i, jag kunde inte ta i sista 25. Det var som att.. ja.. jag kan inte beskriva. (Smärta 3)

 

Se där. Allt med. Tror jag.

Det har varit den allra roligaste tävlingen jag varit på, jag har skrattat så ofantligt mycket.

Men samtidigt så har det varit jobbigt, dock så slår ingenting NM i Hofors 2009 – outstanding. Men det har varit jobbigt på ett helt annat sätt.

 

Överlag. Ja, då är jag nöjd. Jag ser på dom positiva sakerna. Dom negativa, ja dom kommer tillbaka hela tiden, så jag njuter så länge jag kan av allt bra.

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: