phototont

Ett ögonblick.

Kategori: Listor om allt.

Dagen jag äntligen klarade körkortet. Försökte sisådär tre gånger bara, men tredje gången gilt sägs det. Min ena körlärare ,Louise, satt i baksätet eftersom jag på något sätt blev lungare runt henne, slappnade av mer och hade inte järnspett till armar. Jag kände lite nu jävlar tar jag det!

 

Kommer egentligen inte ihåg så mycket av själva körningen, men jag antar att jag körde bra. Fast han jag körde upp med var speciell, så att säga. När vi stannade på parkeringen vid Polar, där jag skulle få veta hurvida jag klarade det eller inte, hade jag ont i magen och var mer nervös än när jag körde bil. Han började väl ganska neutralt för att sedan säga "ja, du gjorde inga fel så jag måste tyvärr godkänna dig. Grattis!" Då stod det still, vadå tyvärr?!

 

När han gick ut ur bilen vände jag mig bak mot Louise och började gråta. Jag var så lättad. Jag hade gjort det. Jag, som aldrig hade kört en bil när jag började med körlektioner, klarade körkortet efter ungefär 15-16 lektioner och 3 uppkörningar. Det kändes sjukt bra. Jag var klar med allt teoriplugg hit och dit. Jag fick köra bil själv, utan att ha någon brevid.

 

Bilden var spårlöst försvunnen på min hårddisk så jag fick rota igenom min bilddagbok för att hitta den och spara den. Och dessutom är det en webcam bild. Ajajj.

Kommentarer

  • Elinpelin säger:

    åååh, längtar som fan, samtidigt som jag är orolig som fan, tills det är min tur!! aaaah! ;o

    2011-10-10 | 17:23:13
    Bloggadress: http://pelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: