phototont

Dag 8 - Min tro.

Kategori: Listor om allt.

Min tro. Vad tror jag ens på? Tomtar och troll kanske. Jag vet inte, inget speciellt antar jag. Jag tror inte på någon gud och känner att jag inte tillhör någon specifik religion. Jag har min egen, en påhittad. Victor tyckte att jag lät lite buddhistisk när jag förklarade för honom, låt se vad ni tycker.

 

Jag tycker inte om när folk, oavsett religon eller tro, kommer och försöker pracka på en att tro som dom. Jag antar att det är en anledning att jag håller mig på avstånd, jag tänker inte tvinga mig att tro på något bara för att. Sen finns det så många mat-, kläd-, och levnadsregler hit och dit. Jag vill kunna äta vad jag vill, ha på mig vad jag vill och ha sex oavsett om jag är gift eller inte. Okej?!

 

Bra då har vi benat ut det där. Jag tror på något, men det är ingen gud. Jag vet inte vad det är faktiskt. Men det har som följt mig sen jag var mindre. Jag har minnen av att jag pratat om något, där uppe, som inte är en gud mer ett väsen eller någon slags "högre makt". Jag vet inte hur jag ska förklara eftersom det inte ens är klart för mig vad det är eller hur det fungerar. Lite dimmigt och skiftar i olika färger, ja det är allt jag kan säga som jag faktiskt vet. Tror väl lite på ödet också, fast ändå inte.

 

Helt ärligt, blev någon klokare av detta?

Kommentarer

  • Minna säger:

    Men tack, vad snäll du är!



    Du är också så himla fin!

    2011-10-11 | 14:20:09
    Bloggadress: http://boissbaon.blogg.se/

Kommentera inlägget här: