phototont

Mina underbara syskon.

Kategori: Listor om allt.

Mina syskon är jättefina. Jag har tre stycken, en syster och två bröder, alla är yngre än mig. Kom ihåg från mitt inlägg om mina föräldrar att det är komplicerat det här med min familj. Men jag börjar med den äldre av syskonen och går ner i åldrarna sen.

 

Först är Gabriel, han är åtta och ett halvt år. Vi båda fyller år i februari, han 18 dagar tidigare än mig, så det är ganska precis 10 år mellan oss. Vi har samma pappa, men inte samma mamma - hans mamma är Malin (samma gäller Hugo). Jag och Gabriel bråkar ganska ofta, mest för att vi är så lika varandra. Sen vill han inte alls kramas med systeryster... Måste han bli stor så fort? När Gabriel väl vill kramas så blir det alldels varmt i systerhjärtat.

 

Hugo är fem år och som ni säkert räknat ut så skiljer det 13 år mellan oss. Han är betydligt gosigare än vad Gabriel är, men det ändras väl snart. Han är väldigt omtänksam och säger saker i stil med "Jag älskar dig, Amanda". Hur kan man inte bli glad? Jag och Hugo bråkar inte lika mycket som jag och Gabbe, fast han är mer gnällig. Båda mina bröder är fantastiska och är jättebra på att trösta när dom väl vill. Jag saknar båda två, men snart är det höstlov.

 

Min syster då? Hon heter Hanna och vi har samma mamma, men inte pappa. Hon är i nuläget fem år hon också. Jag kan tyvärr inte skriva så mycket om henne eftersom jag inte har träffat henne på lite mer än tre år. Men det jag minns är att hon var en sprallig tös som gjorde många konstiga miner.

 

Bilder på Gabriel och Hugo finns nog lite överallt på bloggen tex här. Några bilder på Hanna har jag inte, kanske förståeligt?

Kommentarer


Kommentera inlägget här: