phototont

V.5 - veckans fem spelade låtar.

Kategori: Musik.

 

 

 

Låten är småmysig men videon är halvtråkig, så titta inte på den.
Jag gillar kombinationen av en growlande kille och en tjej som sjunger rent. Fast det är ju inte lika awesome som när en tjej fixar båda delarna, men allt kan inte vara top notch. Jag skulle väldigt gärna vilja göra en musikvideo till den här låten. Som grädde på moset så att säga.

 

 

Sen jag började läsa hans självbiografi så kan jag inte sluta fascineras, inspireras och sitta förstummad när jag vänder blad. Efter att ha sett några intervjuer, klipp från dokumentären om Columbine och hans musikvideos börjar jag undra.. Är det verkligen samma person? Men det är ju det och i just den här låten finns det textrader som tilltalar mig lite extra. Även vissa som är lite suspekta, men hey, det är ju trots allt MM vi pratar om.

 

 

Lite fin pianomusik och en vacker röst, det känns som ett bra avbrott på min Spotifylista. Rysningarna och gåshuden uppstår. En fullträff om ni frågar mig. Finns inte så mycket mer att säga egentligen mer än: LYSSNA!

 

 

Jag tycker om låtar med ett budskap, som faktiskt handlar om något mer än en fågel i skogen. Den här låten handlar om förintelsen och att den aldrig ska hända igen. Något som är för mig självklart, men det blir ännu tydligare varför just Disturbed sjunger om det - sångaren David Draiman är jude.
Disturbed ligger mig lite varmare om hjärtat än många andra band, mycket för att det var det här bandet som fick mig att börja tycka om den här sortens musik och föredra den framför pop á la Lady Gaga (nog för att det finns någon enstaka låt med henne på min lista)

 

 

Den finns i Rock Band 3 och är väldigt rolig att sjunga. Fast, så jätte mycket sång är det väl kanske inte. Om någon spelat någon gång så förstår ni nog vad jag menar.
Videon är skum och lite creepy, men bra.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: