phototont

Ett halvår har passerat och ännu är jag kvar.

Kategori: Allt annat.

Det var väldigt länge sen sist. Elin har tjatat lite på att jag ska börja blogga igen så jag kan väl göra ett litet försök. Träffade henne idag dessutom. Det var längesen sist. Vi var i Älvsbyn, det var ännu längre sen sist jag var där.
 
Studenten, när vi sprang ut ur gymnasieportarna. Jag trodde att det skulle vara sista gången jag var där i foajén. Men ack så fel jag hade, för är man med Elin i lilla Älvsbyn då hamnar man där.
Vi vandrade genom korridorerna som så många gånger förr, gick till badhuset och andades in klorluften. Jag bara stod där och tittade, funderade på hur många längder jag simmat i den där bassängen. Om jag inte saknade att simma innan så gör jag det nu i alla fall.
 
Vi gick ner till källaren, kände lite på biljardbordet och fikade i elevfiket. Det var bara ett halvår sen jag sprang ut genom portarna med min mössa på huvudet, men det känns så mycket längre. Folk frågade varför vi var där, ja.. varför var vi där? Kanske var det för att minnas mina tre bästa år. Att minnas hur lätt allting var i jämförelse med nu.
 
Vi ska ses till jul också, när hon och Evelina kommer hem. Då blir det sleep over och Ben & Jerry's glass á la Folkan. Jag saknar att vi bodde så pass nära, våra lunchdejter och allt fnissande om O. Vi var töntiga som fan ibland, men jag har nog aldrig haft så bra kompisar som mina E:n är.
 
 
 
 

Kommentarer

  • Elin säger:

    Oooh, right back at ya!! :D Kul att ha dig tillbaka :)

    2012-11-30 | 19:24:38
    Bloggadress: http://pelo.blogg.se

Kommentera inlägget här: