phototont

Att känna sig hjälplös.

Kategori: Allt annat.

Sofie tyckte att min uppdatering är kass. Jag vet. Jag är inne i en period där min lediga tid går åt till att sova, spela samt vara med Andreas och Zyra. Lite då och då går jag på promenad med Sofie också. Men just ikväll känner jag att jag har tid eftersom jag ändå bara ligger i sängen och försöker stå ut med min dumma mage.

Jag börjar tröttna på att ha det såhär, att få rejäla magsmärtor i tid och otid, första gången var jag 15 och bodde hemma i Östersund. Jag vet inte om mina föräldrar kommer ihåg detta men jag for iallafall till akuten, där min pappa precis varit med sin tumme. Vi var där i någon timma, for hem och sov, kom tillbaka dagen efter och det slutade med att läkarna inte visste vad det var. 

Just det sista har upprepat sig alldeles för många gånger nu.. Jag vet inte hur många gånger jag varit till läkaren och testat mediciner, men ingen vet vad det är. I mars-april i år for jag till Sunderbyn för en gastroskopi, tror ni att jag fick något svar? Nej, allting såg bra ut trots att någonting uppenbarligen inte är det. 

Jag borde ringa vårdcentralen igen, men är man lite dumstridig och försöker inttala sig själv varje gång att det är sista gången det gör ont, sant känner sig hjälplös efter att hört samma visa varje gång så blir också därefter.. 

Jag är ledsen för att jag kommer tillbaka med en lång text och dessutom låter gnällig, jag är bara så otroligt less på att ha ont i magen. Så himla ont att jag gråter och jag vill inget hellre än att det ska sluta. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: