phototont

The fear of being stabbed in the back.

Kategori: Allt annat.

Jag blir lätt rädd. Väldigt lätt rädd. Men sen är det svårt att släppa den där rädslan. Det är jobbigt att böja sig ner mot handfatet när man tvättar bort sminket eller borstar tänderna - det kan ju stå någon bakom en sen när man kollar i spegeln igen. Det har utvecklat något. Något som gör att jag bara rengör ett öga i taget, för att undvika rädslan som kan komma om någon faktiskt står bakom mig. Eller mina tappra försök att inte spotta på själva kranen när jag borstar tänderna. För att inte släppa spegeln med blicken.

 

Det är så jobbigt att jag står med ryggen så nära väggen som det bara går. För att inte någon ska komma bakom mig och knivhugga mig. För det är jag rädd för. Frågan är hur sannolikt det är - att det bara dyker upp någon bakom mig när jag borstar tänderna och knivhugger mig i ryggen? Har det någonsin hänt ens? Eller förresten, jag vill inte veta. Då kommer jag aldrig, aldrig kunna borsta tänderna själv.

 

Nyss såg jag en video. Den var hemsk. Små, läskiga barn. Dansar balett till ett piano. Ett blodigt ansikte.
Skrek, smällde igen datorn, panikskrattar och sen gråter.
Youtube kommer det inte sökas något mer på så länge jag sitter framför en dator. Inte heller besöka Bloggarmajas blogg heller. Kört.

 

Paranoia hörde jag talas om en gång.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: