phototont

Pretty Woman - okänt nummer.

Kategori: Blandade märken

Idag var vi till Luleå en sväng (jag, Victors mamma och syster), jag köpte ett nagellack - för 20 spänn kan man inte motstå. Dessutom var det en färg jag inte hade sen tidigare. När vi kom hem igen och jag hämtat Victor på jobbet så ville jag såklart testa detta fina nagellack + fota för att blogga om det.

 

Det är från märket Pretty Woman och jag har aldrig hört talas om det förut. Såg det av en slump när jag tittade efter OPI lack inne på Parelle.

 

Det är ett smaragdgrönt glitter lack. Översta bilden gör ingen rättvisa, men så ser flaskan ut i alla fall. Som en liten China Glaze flaska. 
Trots att jag letat som en galning på hela den där lilla flaskan får jag inte fram vilket nummer färgen har, vilket känns lite irriterande eftersom jag kommer alltså inte kunna skriva det på mina hjul. Jag vill ha hyfsad ordning bland mina små raringar.

 

Hur var själva lacket då? Ja, asså det var ovanligt rinnigt för att vara ett glitterlack. Men det kan bero på att det är så fint glitter, väldigt små "bitar". Efter tre lager (bilden) var det rätt lagomt, hade kunnat köra på ett fjärde men jag vet att det kommer trashas imorn när jag ska tävla. Hädan efter kommer jag nog ha ett lack under, så det blir lite av ett effektlack, eller layeringlack som många nagelbloggare skriver.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: