phototont

Dag 14 - Detta upprör mig.

Kategori: Listor om allt.

Saker som upprör mig eller saker jag inte tycker om. Typ samma sak?

 

Armpuffar på barn under simskola.
Dom blir nästan som stelopererade, får felaktiga armtag och lär sig inte att flyta utan dessa puffar. Leker barnen på badet med familjen - ha hur många armpuffar som helst, då spelar det ingen roll. Men inte när det är simskola med mig. Dessutom bottnar dom på det grunda, det är första tecknet på att det är dags att ta bort puffisarna. Bara så ni vet.

 

Att folk med piercingar och tatueringar som syns inte får samma chans till jobb vissa gånger.
Ligger kompetensen och IQ'n i huden? För att jag har fler hål i kroppen än vad du har, betyder det att jag inte kan göra samma arbete? För att jag har en fet fjärilstatuering på ryggen så kan jag inte jobba med tex barn?
Idag är det nästan vanligare att man har tatuering/piercing än inte har, därför borde det inte vara ett krav att inte ha. Det är en del av mig. Du får se ut som du vill, låt mig se ut som jag vill utan att jag ska behöva tänka - shit jag kanske inte får jobb. Åhå allt att man ska se reprensentabel ut - det har bara med utseende att göra. Har ni någonsin sett en sjukt ful person stå i kassan på valfri butik? Tänkte väl det..

Kommentarer

  • LORISSA LOVEBOMB säger:

    Jag har aldrig tänkt på det där med armpuffarna faktiskt :O Jag hade alltid puffar när jag var liten... men nu kan jag i alla fall simma, utan att ha blitt stelopererad ^^

    2011-10-17 | 11:17:23
    Bloggadress: http://lorissalovebomb.se
  • Elin säger:

    "armpuffar på simskola"... jadu amanda.. ;)

    2011-10-17 | 17:22:22
    Bloggadress: http://pelo.blogg.se/

Kommentera inlägget här: