phototont

Vem är jag?

Kategori: Listor om allt.

Jaha, dags att börja med listan. Dag 1 - Presentation. Vem är jag då?

 

Jag heter Amanda Lundh och är 18 ½ år (viktigt det där vetni!) Kommer från messmörets huvudstad Östersund men flyttade till Norrbottens pärla för lite mer än två år sen. Jag flyttade upp ensam för att börja på simlinjen som finns på Älvsbyns gymnasium. Helt ärligt så var jag väl lite skeptisk och sa ganska snabbt att när jag går ut gymnasiet ska jag flytta fort som attans härifrån. Men tänk så fel man kan ha, jag trivs otroligt bra uppe i norr så jag vet inte hur snabbt jag egentligen kommer flytta ner.

 

Eftersom jag flyttade ungefär 55 mil för att kunna satsa mycket på simningen säger kanske en del, vi var bara åtta stycken just då så träningen blev ändå rätt individuell. Våran tränare hade bra koll på oss. Nu under mitt sista år är det bara jag kvar och några yngre simmare som går på högstadiet, så det är egentligen inte synd om mig. Måste nog varit det bästa jag gjort, att flytta hemifrån. Jag har växt mycket som person, är säkrare på mig själv och är nöjd med mig som jag är. Har slutat vara någon jag inte är, släppt loss och bara varit.

 

Men jag är ju mycket mer än bara simmare. En glad och energisk tös. Älskar färg och har oftast någon färgklick på mig varje dag. Ibland är jag väldigt lat och det syns nog i kläderna. Då bor jag i mina mjukisbyxor från Monki. Fotograferar mycket när det väl sker. Glömmer bort väldigt mycket, lite tankspridd och förvirrad kan man säga.

 

Har gått från att lyssna på mycket pop á la Lady Gaga och Katy Perry till.. ja.. Disturbed, Bullet for my Valentine och Avenged Sevenfold, för att nämna några. Någon som har rätt mycket inflytade i det är Victor, min underbara pojkvän. Han lyssnar väääääldigt ofta och i massor på sån musik så jag har som lärt mig att tycka om det. Fast jag har en bit kvar i läran säger han med glimten i ögat.

 

Och för att beskriva mig med en bild. Notera mjukisarna ;)

Kommentarer

  • lil' babustyle - foto, vardag & Akons musik i fokus säger:

    Shuue! allt bra med dig? :)

    2011-10-04 | 17:00:37
    Bloggadress: http://babustyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här: