phototont

30 days challenge.

Kategori: Listor om allt.

Efter att jag skrivit gårdagens inlägg började jag titta igenom gamla inlägg och hittade en lista jag påbörjade, men aldrig avslutade pga skolan och massa annat. Jag kommer ihåg det, pressen jag kände för att leverera bra bilder. Det var ju trots allt en fotoblogg från början. När jag tittade igenom bilderna så ser jag hur frampressade de var, jag blev aldrig riktigt nöjd egentligen.
 
Jag blev sugen på att göra om det och göra rätt. Nu har jag inte skolan att skylla på och egentligen inte jobbet heller eftersom jag är antingen ledig på morgonen, kvällen eller hela dagen. Kan det bli bättre? Dessutom får jag en helt superb anledning att borsta av dammet från kameran och kanske inviga macro-objektivet jag köpte i Japan. Jag har ju varit så sugen att fota, men det är den där inspirationen som blåst bort. Lite av anledningen till att bloggen står tom i perioder, men nu. Nu ska jag ta mig i kragen. For real den här gången. Jag börjar imorgon, då hinner jag fundera lite på motiv också :)
 
Dag 1: Självporträtt
Dag 2: Favoritpryl
Dag 3: En familjemedlem
Dag 4: Min hobby
Dag 5: En gammal bild *
Dag 6: Tema ”grön”
Dag 7: En bild som jag aldrig lagt upp *
Dag 8: En favoritbild
Dag 9: Dagens
Dag 10: Detta gör mig glad
Dag 11: Tokigt
Dag 12: Min vardag
Dag 13: Tema ”ljus”
Dag 14: En vinterbild *
Dag 15: Kärlek
Dag 16: Självporträtt i svartvitt
Dag 17: Ett ögonblick
Dag 18: Känslor
Dag 19: Här bor jag
Dag 20: Tema ”olika”
Dag 21: När jag var liten *
Dag 22: Mitt beroende 
Dag 23: En sommarbild * 
Dag 24: Detta gör mig glad
Dag 25: I all hast
Dag 26: Detta skrattar jag alltid åt
Dag 27: Tema ”två”
Dag 28: Väder
Dag 29: Nyaste bilden på mig själv
Dag 30: Valfri bild
 
Bilderna med en * är sånt som jag "måste" ta från hårddisken, så ni vet. Vi får se hur länge jag klarar mig utan att slita håret av mig. Om jag fixar hela listan så ska jag klappa mig på axeln och gosa lite extra med mina hjärtan.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: