phototont

Dag 3 - Familjemedlem

Kategori: Listor om allt.

Andreas ville att jag skulle ta kort på honom, men en annan dag. Jo, jag håller med eftersom jag skulle vilja göra det till ett heldagsprojekt och eftersom jag börjar jobba 16.00 blir det himla tight.. Eftersom jag vill ta så få bilder som möjligt från hårddisken så blir det inga bilder på min familj i Östersund. När jag strukit dessa fina människor från listan blir det bara en liten filur kvar. Och det blir många bilder på just denna filur idag, så ni vet.
 
 
Zyra är en bondkatt/huskatt. Imorgon blir hon 16 veckor, så hon börjar bli en stor tjej. Det är nu det märks att hon börjar växa mycket, när vi köpte henne fick hon plats i Andreas ena hand och hennes hals var ungefär lika smal som min handled. Vi köpte även en sele till henne, som var för kattungar, men då var den ungefär två gånger så stor som hon var även på det minsta. Nu har hon växt i den lite bättre och hon kan i alla fall inte smita ur den längre.
 
 
Hon är en tjej som leker helt hiskeligt mycket och har lyckats slakta några leksaker redan. Som hennes kattgym, det hängde fyra leksaker en gång i tiden och nu är det bara en liten stackare kvar. Det var även en glitterboll på det där gymmet, när jag kom hem förra veckan var det glitter över hela vardagsrumsgolvet. Då var jag inte överdrivet glad, men nåja.. Jag är då glad att hon leker mycket istället för att vara en såndär katt som bara ligger. Fast det kommer väl med åren.
 
 
Dessutom är hon väldigt mammig och följer efter mig i princip överrallt när jag är hemma. Går jag på toaletten så sitter hon och tittar på mig, lika så när jag ska duscha. Just nu ligger hon på hennes filt i soffan och gissa vart jag sitter, jo i soffan. Nu är detta ingenting som jag tycker är jobbigt eller så utan rätt gulligt, hon är ju min lilla bebis :)
 
 
Hon sover också väldigt ofta i våran säng och ligger hon inte där så är det på överkastet hon sover på. Detta är dock bara när vi ska sova, annars ligger hon på sin filt eller i tunneln på klösmöbeln. Jag har inte riktigt vant mig vid att hon sover så nära utan måste numera alltid kolla vars hon sover när jag ska vända på mig, det har redan hänt några gånger att hon ramlat ner från sängen. Men trots det så kommer hon alltid tillbaka. 
 
 
Som ni säkert förstår så skulle jag kunna berätta ännu mer om Zyra, men jag tänkte gosa lite med henne innan jag ska åka på jobbet. Så pass att jag klarar av att vara 9 timmar ifrån henne utan att sakna henne alltför mycket. 
Ha det bra!
 
 

Kommentarer

  • Ammi säger:

    Så söta bilder du tagit !

    Svar: Tack farmor! <3
    Amanda Lundh

    2013-09-15 | 18:13:03

Kommentera inlägget här: