phototont

Framtiden.

Kategori: Allt annat.

Ibland känns det som att min lista över saker som jag vill göra är flera mils lång, jag satt och funderade på det idag. Jag har kommit på tre saker: lära mig japanska, flytta till Japan och skaffa barn. That's it. Någon utbildning finns inte med, för jag har ingen aning om vad jag ska bli. För allt som jag tycker är kul och känner ett intresse för, det är sånt som mina axlar tydligen inte skulle klara av. Frisör, målare och make up artist. 
 
Så jag är tillbaka på ruta ett. Jag har läst om typ alla utbildningar som finns på LTU men jag hittar ingenting som jag känner att jag vill jobba med. Kalla mig kräsen om ni vill, men jag tänker inte plugga och ta CSN-lån i 3-5+ år för något som jag inte känner 100% för. 
 
Tyvärr känns det inte som att man kommer långt utan en utbildning, gärna universitetsnivå. Så jag kommer väl bli tvungen till det förr eller senare och jag hoppas på senare. När den tiden kommer hoppas jag att jag har bestämt mig för vad jag ska bli, tills dess så passar mitt nuvarande jobb alldeles utmärkt.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: