phototont

Dag 12 - Min favoritfödelsedag

Kategori: Listor om allt.

Bortsett från min artonårsdag då mamma, Gabriel och Hugo kom upp för att fira mig, så är min favoritfödelsedag en som jag hade för massa år sen. Jag vet inte säkert hur mycket jag fyllde, men nog var det sex-sju iaf.

 

Det är hos min pappa i Krokom tror jag, och när pappa går mot garderoben - där min present är. Åhå, glad tjej redan då. Sen tar han fram paketet och jag får öppna det. Vad som var i paketet? Jo, inget mindre än en Baby Born-docka. Va fan, hur många lekte inte med en sån när man var liten? Fantastiskt.

 

Jag minns också att pappa döpte henne i handfatet åt mig. Isabelle eller Isabella hette hon - inte riktigt säkert på vilket. Jag var jätteglad. Nu på senare dagar, har Gabriel fått ta över henne, eller ja, han var tre-fyra när han fick henne. Då bytte hon namn till Elisabeth.

 

Nu efter flytten till Ås vet jag inte säkert vad som hände med henne. Tror hon spelade på sista versen, med en spricka i nacken och alldeles för mycket badande.

Kommentarer

  • Nathalie säger:

    vad tycker du om gårdagens look?<3

    http://liborius.devote.se/blogs/13196296/hoesten-aer-haer.htm#WriteComment

    har du en bra lördag annars?:D

    2011-10-15 | 15:37:32
    Bloggadress: http://liborius.devote.se
  • Annika - drömmen om 11 barn [tävlingar i bloggen] säger:

    Hallå där!

    Jag vet att såna här inlägg inte uppskattas alla gånger, men tycker du om att tävla? Jag har nämligen några uppe, om smycken, kläder och inredning av olika slag. Två tävlingar ska upp idag och en till imorgon - finfina tävlingar! Så ta dig gärna tiden att vara med, det är alltid enkelt att delta i mina tävlingar!!! :)



    Alla tävlar är direktlänkade högt uppe till vänster i bloggen!

    Hoppas att du vill vara med!



    Ha en superfin lördagkväll!

    Kram

    2011-10-15 | 16:56:28
    Bloggadress: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: